SMAX

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

Pepparkakshus!

Av Sandra - 23 december 2012 13:00

Att baka pepparkakshus är något av det roligaste med julen. Inte självaste bakandet då utan att dekorera husen. Inte att äta dem heller, någon pepparkaka kan jag äta bara för att hålla mig snäll. Men att baka huset är en liten höjdpunkt i december för mig! 

 

Jag kan då heller inte nöja mig med att bara göra ett hus, så jag gjorde ett till jobbet. Ett stort som med Blomsterlandets logga och ett varsitt litet med allas namn på. Alla har blivit väldigt imponerande av mina små hus. Det är juh jättekul, och visst jag vet att jag är bra, pysslig och pillig. Jag tror jag har lite svårt att tro på allt beröm jag får, för det finns faktiskt dem som är mycket mycket bättre. Så bra ska jag bli!

En av mina kollegor på jobbet tog en bild på husen och mailade runt som julkort till andra kollegor på olika orter. En utav dessa som fick bilden har hand om Blomsterlandets Facebooksida. Detta resulterade i att när jag kollade FB en morgon så upptäckte jag mitt hus där och att typ 200 personer hade gillat det. HUR KUL ÄR INTE DET!? Det är 11 personer som har delat vidare bilden varav 7 personer är inga jag vet vilka det är!


Här är det:

 

  Det är några som har undrat om jag använt någon mall eller likande till loggan, det har jag inte den är gjord på frihand! Hade en tröja bredvid mig att tjuvkika på..

 

    Några utav dem små husen...

 

Som en liten stugby, med fönster och dörrar och skorstenar!

 

  Mitt lilla hus!

 

  Bara lite kvar...

 

  Koncentration på hög nivå!

 

  Tur det är så himla roooooooligt även om det tar tid!

 

  Min färglada kristyr.

 

  Något som inte framgår på dessa bilder är att dessa små hus har en liten funktion oxå. Dem har två dörröppningar, en på vardera kortsida. Detta gör att man kan sätta dem på kanten på kaffekoppen/glöggkoppen/glaset. Så om man vill kan man ha husen som placeringskort till exempel.

 

  DE absolut minsta delarna är dem som är till skorstenarna! "Stor" som en fingertopp ungefär!

 

 

Kommentera, det är roligt att få kommentarer, så man vet vad ni tycker! ;)

 

  smax

 
 
Ingen bild

Rizze

30 december 2012 22:55

Gryyyyymt bra
Var har du fått dom talangerna ifrån......för baka är inte min grej

Sandra

4 januari 2013 23:44

Baka är kanske inte din grej, men du är juh ändå lite pysslig av dig. Jag vet att du kan måla mycket fint med Airbrushen!

 
Ingen bild

Du vet vem.....

5 januari 2013 22:23

Var kul att "få"träffa dig igen !!!
Händer juh inte var dag nuförtiden !!!!
Och !!!! Jag hävdar fortfarande att skaffa dig en egen airbrush !!!!!
Du kan med din fingerfärdighet och talang för detaljer göra underverk med en sån !!!!
Och gör du det inte själv.....så kan du få en av mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards