SMAX

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Linusen <3

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så fin. Det blir mitt sätt att ventilera lite och det är en av anledningarna till att jag skaffade bloggen, för att kunna få ut mina tankar från huvudet.

 

Linus var en supergo katt, mysigare katt som älskade att gosa som han har jag inte stött på. Han var ganska gammal så avresan mot himlen berodde på ålder och sjukdom kan man säga. Han var en i familjen och har alltid varit. Jag är nästan förvånad över hur ett litet djur kan sätta sådana spår i hjärtat, för ledsen blir man. När jag säger vår katt så menar jag, min, mammas och min brors. Jag är själv kattallergiker och Linus han bodde hemma hos mamma och min bror men jag kunde inte låta bli att gosa lite med honom när jag var på besök, helt klart värt lite rinnande ögon och nysningar!

 

Som alla människor och djur så hade Linus sina små egenheter. Han drack enbart vatten rinnande från kranen, så hemma hos mamma stod alltid vattnet lite på och toadörren var alltid öppen. Han har i alla år sovit i min brors säng, gärna så nära som möjligt på huvudkudden. Han kunde öppna dörrar, han hoppade upp och hängde på handtaget till dörren öppnades. Så hemma hos mamma så fick vi vända upp handtagen på vissa dörrar. Jag skulle nog våga påstå att hans favoritsyssla var att mysa och gosa, hans bästa sätt var att stå och trampa på någons mage, helst mammas.

 

Det var det ni fick veta om vår fina, underbara och älskade katt. Så här söt är han:

 

 

 

 

 

 

 

Jag har letat igenom alla mina digitala foton efter en specifik bild, där min bror ligger och sover med Linus bredvid sig, dem ser så fridfulla ut på den bilden. Jag hittade den tillslut i analog pappersform, jag har ingen scanner så den bilden får ni inte se. Men jag tror att min bror, Tobias, var Linus bästa vän. Så ni kan juh försöka föreställa er den fina bilden på dem två. Jag skulle så gärna vilja ge min bror en förstående styrkande kram just nu. Men det går inte men jag hoppas han vet och förstår att jag skickat jättemånga via telepati. Ni vet sån där "syskontelepati"!

 

Han kommer för alltid vara i våra hjärtan och tills vi ses igen så är han i himlen och gosar med alla andra vi saknar!

 

 

 Linusen 

 

 

 

p.s Detta extraliv skulle jag vilja ge till Linus------------->                smax

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 15 april 2013 22:43

Jag gillar tidningar. Inrednings och "pyssel" tidningar för att vara mer exakt. Det jag gillar med dem är all inspiration man kan få. Jag tycker det är mysigt att bläddra och att även kunna gå tilbax till samma inspiration några månader senare. För a...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards