SMAX

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Nya favoriter!

Av Sandra - 15 april 2013 22:43

Jag gillar tidningar. Inrednings och "pyssel" tidningar för att vara mer exakt. Det jag gillar med dem är all inspiration man kan få. Jag tycker det är mysigt att bläddra och att även kunna gå tilbax till samma inspiration några månader senare. För annars finns det juh miljoner sidor med inspiration på nätet, men då missar man det mysiga med att bädda ned sig och bulla upp med kuddar eller sätta dig i solen med en kopp kaffe och bara bläddra lite.

Men, det finns juh alltid ett men. Tidningar av dessa slag är juh så dyra. De kommer ut en gång i månaden och kostar typ 70-80 kronor. Okej, det är inte så dyrt för att vara en gång i månaden. Men när det bara är 1/4 av tidningen som faktiskt jag vill åt, då blir det dyrt när jag vill köpa 4st olika tidningar. De 3/4 jag inte läser i dessa tidningar är alla lååååååååånga artiklar, någon del som absolut inte intresserar mig som t.ex "så här renoverar du ditt badrum", överdrivet komplicerade recept som innehåller konstiga ingredienser, ja men ni kanske fattar. Vilket gör att jag sällan köper tidningar även fast jag vill.

 

Men, detta är ett bra men..

Jag har upptäckt expressens bilaga "Leva & Bo" och aftonbladets bilaga "Härligt hemma". 

 

Två små tidningar proppade med inspiration! YEEEJ! Dessa kostar 15.-/st och kommer ut varje helg tror jag. Så i slutet av månaden har jag betalat nästan samma prislapp men fått totalt 8st tidningar. Dessa innehåller alldeles lagom mycket enligt mig, några bra recept av olika slag, lite av varje utan de där jättelånga artiklarna. Men det viktigaste för mig, all inspiration. Jag förstår juh att det självklart är omöjligt att göra en tidning som någon läsare skulle gilla ALLT i. Vilket gör att jag är jätteglad över att ha upptäck dessa, för skulle det vara som så att jag inte fick ut något utav en tidning så var det juh bara 15.-, så tummen upp för det!

 

Nu ska jag sluta skriva för jag känner att jag bara svamlar, jag brukar ha en liten "plan" över vad och hur jag ska skriva men snart spårar jag ur. Så ett avslut på detta då, om du är som jag och tycker om att bara bläddra lite i tidningar utan att betala massor för sådant du inte vill läsa om så rekommenderar jag dessa!

 

   

 

 

  smax 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards