SMAX

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Pastell deluxe..

Av Sandra - 4 april 2013 20:10

Jag har bestämt mig för att göra om mitt kök! Pastell i massor ska det bli! Jag har helt enkelt tröttnat på min inredning, detta gäller i alla rum. Okej inte alla, sovrummet och badrummet är jag hyfsat nöjd med. Badrummet kan man inte göra så mycket med eftersom att det endast består av badankor. Sovrummet är vitt vitt vitt med virkade detaljer, ska visa det för er nån gång (måste bara städa ordentligt innan jag kan fota juh).

Men tilbax till köket, jag vill i princip byta ut allt och jag har pastellfärger som inspiration. Först och främst så vill jag byta ut mitt porslin. Jag tänkte blanda lite hej vilt med olika stilar på porslinet men allt i pastell. Sen vill jag byta ut lite allt möjligt, smådetaljer som söta burkar, textiler, köksredskap, ja men ALLT! Det känns som ett mycket roligt projekt det här! Jag har som plan att göra/pyssla mycket själv, för att bara köpa nytt blir lätt väldigt dyrt. Så måla om stolarna, sy gardiner m.m, måla om och använda decoupage på saker och ting. 

 

 

Här är min start! lite söta burkar, bordstabletter, lite tyg, små skålar och äggvärmare! Min tanke är att använda mig utav blått, gult, grönt och rosa. Men för att det inte ska bli för mycket färgchock (om det ens är möjligt, färg är juh fint) så tänkte jag att grönt och rosa får vara "bas".

 

 

Små små söta skålar, 9.-/st från Åhlens (de flesta andra grejerna är oxå där ifrån!)

 

 

Färgen jag köpt. Rosa, grön och gul. Dessa färger tänker jag alltså måla om mina stolar i, jag har redan 2 blåa stolar. Så alla färgerna är med.

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dessa skönheter står högst upp på önskelistan. Typiskt att jag fyller år vid jul bara, måste juh vara bäst att fylla år i typ juni så att man får ha en önskelista två gånger om året. Hmm..

 

Jag tror dock att dessa fina kommer vara kvar på önskelistan ganska länge, de kostar juh en del. En så här fin Kitchenaid går väl loss på typ 5000kr tror jag. Kaffebryggaren kostar runt 2000kr. Det är många pengar det. Men för er som tänker, ja men hur ska jag veta vilken av dem jag ska köpa till henne i födelsedagspresent då?? Jo det ska jag svara på, helst vill jag ha en Kitchenaid, helst en ljusrosa, ljusblå är oxå okej, ljusgrön oxå för den delen men ljusrosa är bäst.. Jag har velat ha en sådan så länge nu. Men känns det för dyrt så kan alla jag känner få gå ihop och ge mig en sådan, det är godkänt. Eller, eller så håller ni tummarna för att jag vinner en. Jag har aldrig gjort någon "dela och gilla"-tävling på Facebook men jag har gjort det på just en sån här. För jag vill så jättejättegärna ha en, men vad är oddsen för att man vinner lixom..Hmm.. Jaja bara forsätta att önska mig är juh ett tag kvar till december!

 

  smax

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards