SMAX

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

1:a dagen i Paris.

Av Sandra - 9 januari 2013 11:47

Som sagt tog jag inte så mycket foton som jag skulle velat. Jag kan oxå erkänna att dessa bilder är rena amatörmässiga resedokumentations bilder. Varför jag som tycker om att fotografera och älskar min söta lilla kamera inte gjorde bättre ifrån mig..? Svaret är enkelt, jag ville uppleva och se Paris genom mina ögon och inte genom kameralinsen. Tiden räckte inte till att uppleva det på båda sätten. Det får bli nästa gång helt enkelt. Men fota gjorde jag ändå så jag har gott om bilder att visa även fast dem inte håller någon bra kvalitet.

 

Så det här är alltså vår första dag på resan i bilder. Det började såklart på flygplatsen, Skavsta för att vara mer exakt. Vi var där i god tid så Sara och Dite åt en varsin löjligt dyr macka. Sen väntade vi mest på att vi skulle få reda på vilken gate vi skulle åka ifrån.

 

 

 

Väl på flyget lyckliga över att fått platser bredvid varandra då det är "fri placering" på ryan-air (helknäppt). Så knäppt, det resulterade i att allas väskor låg utspridda lite här och var på flyget, men vi fick åtminstone sitta med varandra, tummen upp för det! Flyget blev försenat 1 timme p.g.a snö. Väl i luften somnade vi allihopa tror jag, inte så konstigt för vi gick upp vid typ halv 5 eller nått...

 

 

 

  

 

 

När vi landade i Frankrike möttes vi av sol och vårvärme! UNDERBART! Vi fick åka en timmes bussfärd för att ta oss till självaste Paris. Kolla kartan på bussen? Lilla Sverige, utan skåne dock, tillsammans med våra grannländer. Det tyckte vi var kul.

 

 

(Första kartbilden på Sara)

 

 

 

 

Vi reste med ett varsitt handbagage och en gemensam incheckad väska, vilket resulterade i att man hela tiden behövde hålla koll på varandra och 5 väskor. I huvudet gick räkningen så här: " 1, 2, 3 ,4 människor, 1,2,3,4,5 väskor, check allt är med!


 

 

 

Efter att vi checkat in oss på hotellet var vi helt galet hungriga. Så vi gick och åt och drack vårt första glas vin! Yeej! Vi åt pasta som var helt galet god, det kan varit att den var så god bara för att vi var så hungriga.. Ni kan juh se på Saras min hur glada vi var över att få lite mat!

 

 

 

 

 

 

Efter att mättat oss med mat och vin gick vi till en jättestor galleria. Helt galet mycket folk och äckligt varmt, så vi var snabba därifrån. Men vi hann ändå beundra Swarovski's julgran som prydde mitten av köpcenteret. På bilden är det alltså bara nedre delen av granen, men ni kan juh tänka er hur resten ser ut.

 

 

 

 

Sen strosade vi runt lite på Paris gator, på väg tillbaka till hotellet med en nyinköpt kortlek och franska chips! Jag tycker det är så mysigt med alla småbutiker som väller ut på gatan. Små ställen som säljer frukt fanns det gott om, självaste butiken är 1/4 inomhus och 3/4 på gatan. Vi gick även förbi en Svensk butik, dem sålde svensk godis...

 

 

 

 

 

 

Är det någon som vet vad detta är för frukt/bär/grönsak????? Konsistensen var spänstig som en vindruva ungefär... Men det ser juh ut som larver! Vad är det!????!?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi kan juh tyvärr inte skylla på att vi hade "jetlag" då Frankrike har samma tidzon som oss. Men trötta var vi, så vi spelade lite kort och åt av dem franska chipsen innan vi somnade som trötta små barn.

 

 

 

 

Ja, det var den första dagen det.. Jag kan varmt rekommendera att åka till Paris. Det är helt klart bättre att uppleva det själv än att uppleva det genom mina bilder. Men ni får göra det oxå. Jag kan förstå att det kanske inte är det roligaste att läsa om. Men för mig är det väldigt roligt att få visa och berätta. Inte bara nu, om flera år kommer hela resan vara "bevarad" så jag kommer att kunna kolla på bilderna och komma ihåg vad vi gjorde dag för dag. Sen hoppas jag på att inspirera någon annan till att åka till Paris ( lyckas jag så vill jag följa med, okej?) 

 

 

  smax

 

 
 
Ingen bild

Theres

10 januari 2013 20:43

Åh vad mysigt det såg ut!! Jag missade bildvisningen när ni var här men nu fick jag se! :) Jag blir RESSUGEN :D Hoppas allt är bra med er :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards