SMAX

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Helgen i bilder:

Av Sandra - 25 oktober 2012 00:06

Ja, vi var juh i Fränsta som sagt. Kameran den föjde med och vi åt massor med tårta!

 

   

Åka tåg:

Det hela började och slutade då med en tågresa på ca 10timmar vardera. Jag är bara galet nervös och konstigt stissig när jag ska ut och resa. Jag menar jag var färdigpackad långt innan det att vi skulle åka och ändå sitter jag hemma och försöker ta det lugnt men är då superstressad. Efter några timmar på tåget lugnar jag ned mig och nervositeten släpper. Daniel däremot blir inte stressad och tycker mest bara det är tråkigt att åka tåg..

 

 

 

 

Fränsta välkomnade oss med dimma!

Fränsta ligger i mellan två berg alltså i en dal. Detta resulterar i att det ofta är dimma. Det ligger nästan alltid ett tungt stråk av dimma ovanpå älven på morgonen.

 

 

 


Tårtbak och linslusar!  

Daniel SKA HA prinsesstårta när han fyller år, punkt slut. Detta bakade hans storasyster Elin och bebisen åt honom.

Linslusen på den första bilden är den mysiga katten Alice ( om jag minns rätt..). Daniels mamma har så många katter och jag och min allergi umgås sällan med dem så jag har lite svårt att komma ihåg alla deras namn. Jag har försökt att memorera dem, men så är några ute och helt plötsligt kommer det in en ny katt och alla namn blir huller och buller i huvudet... Men i hopp om att det här är Alice så kan jag nu försöka ta ett kort på en ny katt varje gång jag är där... Känns som en bra plan!

Nästa linslus är supersöta Ellie som gärna ställde upp som modell! Jag har många fina bilder på henne, när hon visar upp sin kotte och när hon skrapar grädde ur bunken från tårtbaket och när hon bara är linslus som på denna bild.

På kvällen blev jag sugen på mera tårta och det fanns bara en bit kvar. Så varför skapa disk när man kan äta direkt från tårtfatet..?

 

 

 

 

 

 







 

 

 

Elias och Daniels dag!

Måndagen med födelsedagar och kalas med serpentiner, ballonger, paket och tårta och allt annat som hör till. Det hör till när man fyller 8år iaf, så Daniel fick lyxen att ha barnkalas som vuxen! Daniel "hjälpte" Elias att bygga ihop alla olika legoprylar och sånt som han hade fått i paket. Jag tror inte han gjorde det för att Elias behövde hjälp utan för att han tycker det är roligt och skulle säkert bli glad om han fick samma saker i sina paket. Denna gång stod jag för tårtbaket med Johanna som min högra hand. Födelsedagstårtan bestämdes av det stora barnet och middagen bestämdes av det lilla!

 

 

 

 

KRAM!

Kramar har delats ut till höger och vänster av både stora och små! Det blir lätt så när man inte träffats på länge. Men det är juh mysigt så det gör mig ingenting! Men det är klart, det skulle vara roligare och träffas oftare. Och känner jag alla oss rätt så tror jag vi skulle kramas även om vi sågs ofta.

 

 

 

Sen tog helgen slut och det var dags att åka tåg igen. Jag är så rädd att mina skor ska flyga runt på golvet när jag sover och så e dem borta sen när jag vaknar och ska kliva av. (Nervositeten slår till igen..) Men så bra att Daniel har STORA skor som är tunga som mina små skor kan få plats i! Tyckte jag, Daniel var inte lika förtjust i min ide då han inte vill att hans skor ska bli smutsiga på insidan. Det kan jag förstå, men det var juh en sån bra idé!

 

(Det här blev nog det längsta inlägget jag gjort, men nu är det GOD NATT)

 

  smax

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards