SMAX

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Snö..

Av Sandra - 18 oktober 2012 09:09

Ja, snön den kom.. Alldeles för tidigt! Hela 5cm ramla ned på bara några timmar. Den låg kvar oxå, inte som det brukar, det brukar juh alltid smälta bort på en gång. Jag var inte riktigt beredd på vintern och sommardäcken satt på. Det gick bra att åka till jobbet för då hade inte snön kommit, men hem.. USCH! Jag gillar juh inte ens att köra bil med vinterdäck på, jag är helt enkelt livrädd för halkan som blir. Jag har en idé om att varje år innan vintern kommer ta och köra "halkbanan" bara för att vara lite extra beredd. Men jaa... Det som är så läskigt är juh att det närsomhelst helst och varsomhelst kan vara jättehalt och man tappar nästan all kontroll på bilen. Att köra bil utan att ha kontrollen är inte riktigt min grej. Så hem från jobbet satt jag som på nålar, för då hade juh dem där 5cm kommit. Allt var slask med ett fint islager under.. Inte ultimat. Det svåraste var att ta sig ut från parkeringen på jobbet, sen gick det faktiskt bra. Tills det att jag nästan var hemma och bara skulle svänga in på parkeringen, där finns ett övergångsställe.. Det kommer 3 barn som är på väg ut över vägen och min bil vill inte bromsa, det går inte, jag tutade och som tur är förstod barnen och gick inte ut i vägen. Tillslut fick jag stopp på bilen kanske 2 meter framför övergångsstället. Allt detta utspelade sig från början i typ 30km/h och på en sträcka som var kanske 40 meter lång och tid max 10sek.. Det gick juh bra, ingen kom till skada och det skulle tillomed gått bra om barnen hade gått ut i vägen eftersom jag fick stopp på bilen. Men bara detta "lilla", låg hastighet och lyckligt slut, fick mig att hålla andan resten av vägen hem, alltså i 200 meter... Förstå då den dag det (peppar peppar ta i trä) händer något "på riktigt" då kommer jag svimma av p.g.a syrebrist..

 

 

Däcken den byttes direkt när vi kommit hem, fina starka Daniel gjorde jobbet bra! Så nu behöver jag bara få i gång min mentala förberedelser inför vintern!

 

  smax 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards