SMAX

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

3 timmar efter att den slutat blinka..

Av Sandra - 4 oktober 2012 23:38

Den slutade tillslut att blinka, som tur var.. Sen har jag pillat och lekt hit och dit med alla funktioner. Ni vet att mobilerna kallas för smartphone, kameran kan nog klassas som en "smartcamera"! Helt galet vad den har funktioner, vissa kan jag tycka är lite onödiga men många är jättebra!

Jag tänkte iaf att jag skulle lägga upp den första bilden jag tog.. Jag har tänkt på det här ett tag, vad ska bli det första jag fotar? Efter många/mycket bra kandidater bestämde jag mig tillslut för att det skulle få bli Sälle. Han är helt klart en bra och värdig vinnare till priset av "första foto"! Här är det:

 

 

Snygg modell taget med en riktigt snygg kamera!

 

Jag kommer självklart lägga upp massor av bilder när jag väl har lärt känna kameran. Alltså när jag har förstått mig på alla funktioner och kommit fram till hur jag får fram bästa möjliga bild. Det kommer nog ta ett tag innan jag kan allt, men jag ska kunna ALLT! Jag får nog ta och lära mig ett litet avsnitt i taget! Men men..

 

Nu ska jag berätta en nästan helt annan sak... När Expert gick i konkurs så var jag och Daniel på rean och köpte lite saker.. Då köpte jag bl.a en ny minneskortläsare. Det gjorde jag för att min gamla är det typ glapp eller något i så den är jobbig att använda. Så då tänkte jag det är bäst jag passar på. Ja, så nu när jag skulle ladda över dessa första bilderna så gick tankarna och diskussionen med mig själv i huvudet så här:

 

- Ja då ska jag ladda över dem.

- Var är kortläsaren

- Ohh neeej den ligger på sin plats i lådan

- ohh jag orkar inte resa mig upp från soffan, jag ligger juh så perfekt.

- Nee nu får jag ge mig, äntligen nya kameran så orkar jag inte resa mig för att hämta läsaren.

- Meeh, vänta nu, vänta lite..

- Jag har juh inbyggd minneskortläsare för den här typen av minneskort i min dator! YEEJ vad bra!

- Men hur kan jag inte tänkt på det tidigare, åhh vad dumt av mig...

- Nu har jag juh köpt en ny kortläsare i onödan...

 

 

Det är juh superbra! Jag kommer säkert ha användning för kortläsaren ändå!

 

  smax

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards