SMAX

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Träningsvärk i fingrarna!

Av Sandra - 24 september 2012 22:07

Jag sa juh att jag hoppades på att lägga upp "det första jag virkat", so here it is:

 

 

 

Jag började med att prova mig fram. Jag har inte riktigt tålamodet, jag vill lära mig på en gång! Det första jag gjorde är det som jag kallar för en fingervärmare, detta var mitt försök på att göra en rund duk, men njee..Kan juh inte påstå att jag lyckades.. Det andra är mitt försök till att bara virka rakt, typ en väldigt liten rektangulär duk.. En matta till ett dockhus kan vi säga att det är. Men som ni ser på bilden så blev det från början inte en rektangulär form utan en trekant. Jag tappade på nått sätt bort en eller två maskor på varje varv. Men som ni ser förstod jag sedan hur detta gick till och jag lyckades få en någorlunda rektangulär form. Inte så rakt men på rätt väg ialla fall...

 

 

 

Sen körde jag järnet och har nu kommit så här långt på en nästan platt och nästan rund duk. Här har jag oxå bara provat mig fram, jag kan juh inte påstå att jag förstår ett mönster ännu.Men det är vissa saker jag vill göra men inte alls kan klura ut hur.. Även om jag tycker den är rätt så ful så är jag nöjd och stolt över att jag kan säga att jag kan virka... Nästan..Jag har nu fruktansvärt ont i mina händer och fingrar, dem vill gärna vara i samma position som när man håller i arbetet. Så dem nästan krampar lite vilket oxå resulterar i att jag inte tänker skriva mer just nu, för det gör ONT!

 

  smax

 
 
Ingen bild

Daniel doppsko

25 september 2012 23:23

Min pysselmadame. Blir tokbra de dära.

Sandra

26 september 2012 06:36

tycker du jaaaa...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards