SMAX

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

IKEA ska ha syjunta!

Av Sandra - 16 september 2012 15:00

Alla borde veta att jag älskar IKEA... Inte nog med det ska dem nu ha "Svenska folkets syjunta". Gissa om jag tycker det är jättekul nu när jag just köpt en symaskin! Dessvärre jobbar jag hela den helgen det är (29-30sep) men jag slutar kl 16.00 så jag borde hinna dit, det är juh "bara" 14 mil. Jag hatar att jag har 14 mil till IKEA jag vill ha det som förut när det bara tog en halvtimme så var man där... Typiskt. Men IKEA som ligger dessa mil bort är det som ligger i Haparanda vilket gör att det ligger nästan på gränsen till Finland vilket betyder KÄRTABLETTER, mumsfilibaba!

Men det var inte det jag skulle skriva om utan det är nämligen som så att i och med denna syjunta har dem oxå en tävling. Vilket jag tänkte delta i, mest för att det är roligt sen kan man vinna ett 5000kr presentkort oxå. Tävlingen går ut på att skapa något kreativt med hjälp av textiler och något från IKEA. Min första tanke var att göra något med möbler men haken är att bidraget ska kunna få plats i en IKEA-påse.. Jag ville göra något som är praktiskt användbart eller iaf har någon sorts av funktion. Jag vill helst bara använda Ikea-produkter. Jag började genast tänka på vad jag har hemma, min ramsamling blev basen. 

 

Så idén är att göra en fönsterinstallation med bilder och tyg i ramar, kanske någon tyginklädd ram. Detta kan då funka som insynsskydd och solskydd. Men det är oxå en annorlunda ljusinstallation för min plan är att använda någon typ av hårdplast på baksidan så att det dagtid släpper in ljus genom tyget. Vilket då gör att det dagtid och kvällstid ser olika ut. Här är en väldigt snabbt ritad skiss i paint:

 


 

 

Vad tror ni är det roligt eller bara knäppt? Andra bidrag som jag tittat på tycker jag är jättetråkiga, typ en kudde, sydda dockor, ny klädsel för soffan, omklädda möbler ja men sånt man brukar göra med tyg..Jag tänker prova göra det iaf så jag ser hur det ser ut, nu är det visserligen inget jag själv behöver eller vill ha i fönstret men ändå..hmm, kommentera gärna!

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har redan börjat! Det fina tyget har jag fått av bästa Dite, sen var det ett självklart val av den första bilden till ramarna!

 

  smax

 
 
Ingen bild

Robin

17 september 2012 05:26

Kul idé. Du får la slänga upp bild på resultatet när de e klart :)

Sandra

17 september 2012 09:07

Ja det ska jag göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards