SMAX

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Godnattsagan från norrland!

Av Sandra - 3 september 2012 00:47

Natten bjuder på norrsken innan läggdags!

 

Ni som läser detta kan mycket väl sett den första bilden på facebook redan, där jag oxå skrev att det troligtvis var den bästa godnattsagan. Men efter att jag skrev det så kom jag på mig själv med att det egentligen var tvärtom.. Underbar "saga", ja, men inte bäst. För min reaktion är inte att jag blir tröttare och vill gå och lägga mig som planerat. Resultatet blir istället att jag studsar runt i lägenheten i jakt på ett minneskort till kameran samtidigt som jag skriker glatt på Daniel som står i duschen. Jag skriker om att det är norrsken, vilket han som varit norrlänning i hela sitt liv inte tycker är ett dugg lika spännande och fascinerande som jag.

 

Bilder som visar en så liten del av det underbara. Inte bara för att man verkligen borde uppleva detta på riktigt, utan oxå för att numera är det bara teleobjektivet som fungerar till min kamera. Det innebär då att jag inte "får plats" med hela norrskenet i kameran. Så, nu bilderna:

 

   

 

Inte ens nu efter mer än en halvtimme är jag sugen på att gå och lägga mig. Det är nämligen så att efter att flyttat upp hit har jag läst på massor om norrsken och lärt mig bland annat att när man ser det och det är mycket och starkt så "blossar" det upp med intervaller på en kvart ungefär. Så nu måste jag juh springa ut på balkongen lite då och då för att kolla läget!  

 

  smax

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards