SMAX

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Sammanträffande!

Av Sandra - 28 augusti 2012 20:57

Alltså IKEA döper juh alla sina möbler och grejer till olika, oftast svenska, namn och ni vet väl om regeln att om något bär ens eget namn så måste man köpa det på IKEA? Som tur är så har det inte varit någon svindyr soffa eller liknande som heter Sandra! Pfft! Men på mitt jobb plockade jag för ett tag sen upp dem nya Benjaminfikusarna och deras sortnamn var Daniel.. Några dagar senare så satt jag i kassan och det var någon kund som köpte en kruka, som hette SANDRA! Inte nog med att den hette Sandra så var den oxå i en fin rosa färg! Så nu mera har vi Sandra och Daniel i köksfönstret!


 

 

 

 

 

 

Jag tycker juh detta är jätteroligt och jättegulligt! Som tur är tyckte Daniel om sig själv oxå! Han tyckte det var en snygg växt! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En annan gång på jobbet så hade vi fått hem pallar med massa glasgrejer, skålar och vaser... Jag började packa upp och ha mig och upptäcker att dem kommer från ett företag som heter "Sandra Rich".. Varför är detta roligt då? Jo, för att en av mina absolut bästa vänner heter Richard och han kallas för just "Rich". Tyckte juh detta då var jättekul och mmsade genast en bild på deras logga till honom, han undrade då vad vi hade startat för roligt företag! Så nu behöver juh jag och richard köpa något från dem! Men vad...?

 

 

 

Men det bästa sammanträffandet som hänt på jobbet hände häromdagen. Detta gjorde mig så glad så jag studsade runt i hela butiken och visade alla mina kollegor och även en kund som undrade vad jag var så glad över.. Det gjorde verkligen hela min dag bra! Det kom ett litet paket skickat från vart då? Jo men TROSA!

 

 

 

 

Vad är oddsen för detta!? 

Det är från lilla Trosa! Kommer till Luleå!

Från ett ställe jag väl känner till, jag känner folk som jobbar där, jag känner många som har jobbat där. Till mitt jobb!

Vad är oddsen på att just jag jobbar den dagen det kommer, vad är oddsen på att jag först är nyfiken på vad det är för litet paket som just bara kommit i på lagret, vad är oddsen på att jag faktiskt kollar vart det kommer ifrån?

 

Ojoj vad roligt det var! Jag har sparat hela kartongen inne på fikarummet på jobbet!

Innehållet av paketet är juh absolut inte lika viktigt, men, det var interflora-afficher (som vi inte kommer använda)

 

 

 

 

 

 

  smax

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards