SMAX

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Arbetskläder...

Av Sandra - 24 augusti 2012 08:59

Jag åker till jobbet och från jobbet i mina arbetskläder orkar inte hålla på att byta om där..Men det gör juh oxå att om jag behöver stanna och handla eller nått på vägen hem t.ex så vet juh alla vart jag jobbar! Det gör mig inte så mycket, jag brukar dölja namnskylten bara tycker inte att alla behöver veta vad jag heter. Det blir juh trots allt gratis reklam! 

Men vad som förvånar mig är att så många frågar saker, jag menar aldrig att jag har sett någon i sina arbetskläder utanför deras arbetsplats och frågat dem saker. Gör ni det? Om ni ser någon i typ kläder från mekonomen frågar ni då vad en bildel kostar eller någon från hm och frågar vad dem har för öppettider o.s.v Jag har då aldrig gjort det!

Igår stannade jag iaf och köpte med mig en pizza hem och pizzabagaren frågar "du jobba blomlandet?", inte så svårt att räkna ut eftersom det är minst 3 synliga loggor var av en är över hela ryggen... Så jag hade lust att svara "nej jag går bara runt i deras kläder för att det är kul", men det gjorde jag inte utan svarade artigt, " ja det gör jag". Sen började han prata om buskarna han hade beställt och ville ha lite skötselråd, och han behövde beställa mera och undra vad det kostade...bla bla bla..Snälla ge mig bara min pizza nu.. Men jag svarade snällt såklart, jag får väl skylla mig själv...

 

Här är en jättepizza, det var inte den jag

köpte igår. Köptes för ett tag sen för att

det skulle bli matlådor över! :D

 

Jag har blivit stoppad flera gånger och blivit frågad om tips, öppettider, priser och skötselråd. Men bästa var ändå en gång bara påväg från bilen till lägenheten, det var massa barn ute och lekte och en tjej kanske 12 år frågar:

" Jobbar du på blomsterlandet?"

Jag: "Ja det gör jag"

Tjejen: "Kan jag få rabatt?"

Jag: " Nja det funkar inte riktigt så"

Tjejen: "Ja men vadå..."

Jag: "Men vad behöver du köpa då?"

Tjejen: "Ja men, min farmor fyller år och hon vill bara ha blommor, massa blommor!"

Jag: "Jaha, men om du kommer in någon dag så kan jag hjälpa dig att hitta nått fint som inte är så dyrt."

Tjejen: "mmm, okej det låter bra, men hej då nu ska jag leka"

 

Gulligt tyckte jag, blommor till farmor!

 

 smax

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards