SMAX

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Ensam hemma...

Av Sandra - 16 augusti 2012 22:46

Jaha då var man ensam hemma, känns tomt och konstigt. Det blir så tyst, det brukar inte kännas så här jobbigt när Daniel är borta..hmm..

Fram tills igår innan vi gick och la oss så trodde jag att jag skulle köra Daniel till tåget på morgonen idag och att tåget gick 7.40 Men nej så var det inte utan det var på kvällen idag. Ja men det var juh bra för då fick jag sova lite längre innan jobbet. Slutade klockan 17 och behövde göra några saker på stan och så innan Daniel kunde åka. Det tog längre tid än vad jag tänkt mig så det blev att jag stressad kom hem typ 18.40, en timme innan tåget skulle gå alltså. Så det blev att fixa det sista innan han åkte och inte hann vi äta tänkte jag utan vi kan äta något från grillen på tågstationen i sådana fall.. När klockan närmar sig 19.15 så tycker jag verkligen att vi borde åka, speciellt eftersom man inte kan lite på att bilen startar. Daniel är inte alls stressad som jag och det är juh han som ska hinna med tåget. Men han följer med utan att säga emot eller något sådant.. Väl på stationen står tåget redan på plats (ca 19.20) frågar Daniel om vi ska gå och ta något och äta och jag känner bara att det hinner vi inte och att jag är alldeles för stressad för att ens äta. Så vi sitter i bilen och pratar om vilka han ska träffa och sådana saker, när klockan slår 19.35 säger jag till Daniel att det kanske är dags för honom att kliva på tåget, det är juh bara 5 minuter kvar... Daniel svar: nee varför då? det är juh en timme kvar innan tåget går... VAAAA??? En timme? tåget gick alltså 20.40 Oj vad jag skratta och all stress försvann!

 

 

För att trösta mig själv nu när jag ska vara alldeles ensam åkte jag och köpte lite chips och andra godsaker! Till min lycka hittade jag även trocadero, jag har nämligen inte hittat det på typ 2 veckor. På Willys finns det inte ens en tom hylla där den skulle kunna stå..Det var på Ica Maxi jag hittade dem nu och dem hade extra pris tillomed. Så jag är lite orolig för att dem ska sluta med trocadero, det vore katastrof! Det är den absolut godaste läsken!

 

 

MUMS!

 

 

 

Så här borde det alltid se ut i kylskåpet!

 

 

 

 

 

Här är en dricka jag provade när jag inte kunde hitta någon troca..Som några av er vet, speciellt Mammi, så brukar jag alltid blanda fanta och cola på typ Max och liknande ställen där man får ta sin dricka själv. Den blandningen är jättegod, vilket gjorde att jag självklart var tvungen att prova denna. Men ack så, inte alls särskild god.. Nee, den hade en konstig smak..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  smax

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards