SMAX

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Out of my league..

Av Sandra - 15 augusti 2012 12:10

Det var inte bara tändstiften, som jag hade hoppas på...Det var heller inte nyckeln.. Tydligen finns det något som kallas "elektronisk startspärr", vilket betyder att det sitter nått i nyckeln som säger till bilen "jag är rätt nyckel du får starta"..Men nej inte det heller. Alltså, en sak om det knackar lite eller bromsarna är lite dåliga eller det bara är nått som inte riktigt gör som det ska. Men när bilen inte ens vill starta...AHHHH!!! Visserligen så startar den oftast efter några försök eller något tag. Men det känns som att den när som helst inte kommer vilja göra det heller.. Igår blev jag stående mitt på Statoil i kvart!

Jag har blandad känsla av panik och hopplöshet i mig, det är så många olika saker som skulle kunna vara felet och jag behöver verkligen veta vilket. Men kan lilla jag något om bilar, nej..Jag kan knappt byta lampor! Inte nog med att det kan vara vilket fel som heslt det kan oxå kosta vad som helst. Jag pratade med Hyundai-verkstaden idag för att kolla om det kanske var något som brukar hända eller så.. Han jag pratade med hade inte något direkt svar och tyckte såklart jag skulle komma in med bilen. Okej och vad kostar det då? Ja tar det typ en timme för oss att kolla igenom den så typ 1000:-, men det kan juh ta längre och då kostar det juh mer, men vem vet det kanske bara tar en halvtimme och då kostar det bara 500:-... Bara? För att dem ska kolla på bilen.. Om dem inte hittar felet då och om dem hittar det, vad kostar delarna och sen måste någon byta det och vad kostar det då!!!!!!!!!?

 

Hmm... Daniel ska åka bort en vecka så nu ska vi åka till Biltema eller Mekonomen och köpa något, bränslepumps relä typ, vilket jag trodde var något helt annat än vad det tydligen är. Eftersom Daniel kan betydligt mer om bilar än vad jag gör så ska bilen funka innan han åker i morgon bitti! Punkt slut! Önsketänkande...

 

 smax

 
 
Ingen bild

Rich

16 augusti 2012 22:19

Stackars bilen.. den har varit med om mycket men hoppas det löser sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards