SMAX

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Sytt!

Av Sandra - 12 augusti 2012 11:40

Det är så roligt att ha en symaskin! Jag har så mycket idéer på vad jag ska sy! Idéer som jag haft så länge men inte kunnat göra eftersom jag inte haft någon maskin! En sak som jag ska göra är en sänggavel, det krävs lite snickeri för det oxå, så det är inget jag kommer göra på en gång tänkte jag. Men igår hittade jag det perfekta tyget, det är bättre än vad jag kunnat fantisera om! Helt perfekt! Plus att tyget var på rea, jag fick mina 3 meter för 39:-/m men det kostade egentligen 99:-/m och ordinarie pris var 179:-/m. Förstå vilken tur jag hade! Jag fick det för 39:- bara för att personalen hade kollat fel i pärmen och när dem upptäckte att det egentligen var 99:- så var dem snälla och gav mig tyget för det priset som dem sagt från början!

 

Men det första jag sytt nu är iaf lite olika varianter till förvaring av maskin-tillbehör.

 

 

Den stora med dragkedja är till för lite allt möjlig, just nu finns det verktyg och tomma spolar i den. Den lilla påsen med snören är till för alla pressarfötter. Sist och minst den lilla kuvertvarianten är till för extra maskinsnålar, det är oxå tänkt att den ska ligga i den stora med dragkedja! Jag känner mig otroligt nöjd med dragkedjan den blev så perfekt!

Så det blev det första jag sydde, enkelt men bra att ha och nu vet jag hur maskinen är att köra. Så nu ska jag ge mig på att sy ett par köksgardiner, jag måste bara bestämma mig för vad för slags gardiner!

 

  smax


 
 
Ingen bild

Pappa

12 augusti 2012 16:15

Duktig du e

Sandra

16 augusti 2012 23:29

Tack! :D Men det här är bara småsaker, du ska få se alla andra saker jag har idéer på att sy! Åhh det är så kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards