SMAX

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Nolia..

Av Sandra - 10 augusti 2012 18:43

Idag har vi varit på Nolia-mässan i Piteå. Det var nå nytt, går inte riktigt att jämföra med Älvsjö-mässan eller ja..men men.. Det fanns massor av saker, allt från smycken till traktorer. Det har varit en mycket rolig dag, vi kom hem med salami från saluhallen och vi har ätit souvas. Souvas är saltat och rökt renkött oftast serverat i pitabröd, mycket gott! :) Men det bästa av allt är att jag ÄNTLIGEN har köpt mig en egen symaskin! :D

 

Så ser den ut! Den har dem funktioner jag vill ha och lite till! Jag är som ett barn på julafton enligt Daniel, så glad över att äntligen fått min egen symaskin, plus att den är lite rosa.

Jag är oxå stolt över mig av denna anledning:

Den kostade 1.995:- (mässpris) sa försäljaren och den billigare varianten som inte hade alla funktioner jag ville ha 1.795:- Sen fanns det juh massa andra såklart men dem var inte aktuella. Ja, men då sa jag till henne att jag skulle fundera på saken och då var hon snabb med att säga att hon bjuder på några spolar om jag köper den.
Eftersom vi lever i 2012 med alla dessa smartphones så gjorde jag såklart en priskoll på nätet och upptäckte att den fanns för 500:- billigare på flera hemsidor...WHAT? Mässpris? nee du.. Det jag då är stolt över är att jag vågade gå tillbaka och påpeka detta. När jag kom dit så var hon upptagen och en annan försäljare såg att jag ville något, så då sa jag det till honom och påpekade oxå att för 500:- kan jag vänta några dagar för att den ska komma på posten, om inte ni kan ge mig det priset förstås. Han blev fundersam och behövde prata med hon den andra. Hon blev jättedryg mot mig, hon sa att jag kunde få den för 1700 och att om jag köper den på nätet så får jag juh ingen garanti (vilket inte stämmer, vilket jag oxå sa). Jag kände fortfarande att för 200:- kan jag fortfarande vänta på posten. Efter en liten stund så sa hon surt: "Ja men ta den för 1500 då men då får du minsann inga spolar eller någon extra nål!!! Och då får du köpa den nu på en gång!!!" (Jag och Daniel hade redan diskuterat att om jag får den för det priset så köper jag den) Sen gick hon bestämt därifrån och lämnade mig med den manliga försäljaren. Han säger då : Okej men ska du inte ta den för 1700 så du får extra spole och nål? Jag frågade honom då vad det skulle kosta om jag köpte det separat, hans svarade skämmigt "mm, ähhm typ 70:-"..

Så jag köpte den för 1500 tillslut iaf och är stolt och glad! :D

 

   

 

  smax

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 augusti 2013 23:01


    Suck it up and move on! And take a photo, of course!     smax ...

Av Sandra - 18 maj 2013 20:28

Nu har sommarkänslorna kommit hit. Det har exploderat här, gissar att det gjort det i hela landet. Men här har det blivit grönt, alltså björkarna har inte slagit ut med krokusarna har kommit upp. Det är varmt och härligt. Det är denna tiden som är nä...

Av Sandra - 12 maj 2013 19:27

Solvärmen har äntligen nått till norr! Wihoo! Första dagen som solen verkligen bjudit på en liten liten sommarkänsla. Så jag har städat på balkongen och förberett för alla små plantor. De plantor som skulle få sig en omplantering fick det och det som...

Av Sandra - 5 maj 2013 22:52

Äntligen har det blivit väder för att ägna sig åt geocaching! Tidigare ikväll var jag och Daniel ute och tog TVÅ! Våra första för egen räkning! Det var roligt men Daniel var nästan för bra. Han hittade de små burkarna innan jag ens hunnit börja leta ...

Av Sandra - 30 april 2013 19:51

Vår fina katt Linus har åkt till himlen. Jag vet att det inte är något som är kul att läsa om. Vid en sån här händelse så finns det inget man kan göra, även om man önskar man kunde, men en sak jag kan göra är att blogga lite om honom, för han var så ...

Mee:

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards